En els tallers d' infantil ens barregem tot el cicle formant 9 grups. Cadun d' ells realitza una activitat diferent. El taller que realitzem a l' aula de ciències és el de l' aigua. En ell parlem i coneixem les característiques de l' aigua, algunes de les seves propietats i les seves possibilitats i usos. Aprofitem per a conèixer el funcionament i vocabulari del material que ens pugui ajudar amb la manipulació de l' aigua.
1a sessió: descoberta de material, joc lliure amb l' aigua, trasvassaments, fonts, reg, ......
Material:
1a sessió: descoberta de material, joc lliure amb l' aigua, trasvassaments, fonts, reg, ......
Material:
- palanganes
- embuts de diferents mides
- ampolles de plàstic
- coladors
- gots de diferents mides
- aigua
- tubs de plàstic tou
- davantal de plàstic per a cada infant
Palanganes amb aigua, per a cada 2 o 3 infants, amb coladors ampolles, embuts,... suficients per a cadascú. S' inicia la descoberta de forma lliure i molt tranquila. Depenent dels grups les descobertes són ben diferents.
Al final de la sessió i després de recollir, encetem un torn de paraula on cada infant expressa com s' ha sentit i què ha après de l' experiència.
2a Sessió: Per a què fem servir l' aigua? a la banyera surt escuma!!!
Material
- gots per a cada infant
- aigua i sabó líquid
- canyetes
- colorants alimentaris
- glicerina
- embuts de diferents tamanys
L' aigua pot tenir color?? a les bombolles hi afegim colorant , el color que vulguin.
En els darrers minuts se'ls proposa fer bombolles gegants, tot i afegint gicerina a l' aigua amb sabó. Aquesta vegada usem palanganes i embuts. Cal remenar els tres elements sense crear escuma; l' embut el suquem, sense enfonsar-lo i procurant que quedi un tel semblant a un vidre, tot seguit ja es pot bufar!!!
Conversa final sobre com s' han sentit,i què han après, sorprèn molt les descobertes que fan.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.